REGULAMIN SPRZEDAŻY PRZY WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Prowadzącym sklep www.aniko.pl, jest firma Aniko z siedzibą w Warszawie, ul. Kiwerska 28/4, prowadząca działalność na podstawie jednoosobowej działalności gospodarczej, podlegającej wpisowi do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej wpisany pod numerem NIP: 118-001-77-05 Regon: 010187290 zwany także zamiennie „Usługodawcą”.
Kontakt z usługodawcą można uzyskać:
pod numerami telefonów : +48 22 8699235, +48 604 422 760
korzystając z adresu poczty elektronicznej: handel@aniko.pl
§ 1 Zasady ogólne
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji zamówienia.
- Sklep internetowy www.aniko.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie produkty oferowane w sklepie www.aniko.pl są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
§ 2 Składanie zamówień
- Ceny podane na stronach internetowych www.aniko.pl są cenami netto podanymi w złotych polskich (nie zawierają podatku VAT). W podsumowaniu wyświetlają się ceny końcowe brutto (uwzględniające podatek Vat) Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
- Zamówienia są przyjmowane są przez stronę internetową lub drogą mailową.
- Zamówienia składane poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Zamówienia składane drogą mailową jest możliwe wyłącznie w godzinach podanych na witrynie Sklepu Internetowego.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adresu, na który Towar ma być wysłany oraz numeru telefonu i adres e-mail.
- W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Kupującym. Jeśli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Kupujący wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
- W trakcie składania Zamówienia, Kupujący może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą przyjęcie zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem lub momentem dokonania zamówienia w przypadku płatności kartą lub wyborem opcji „za pobraniem”.
§ 3 Koszty i termin wysyłki
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia albo drogą mailową. Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
- Towar jest dostarczany za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich DHL, DPD, UPS W niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie sprzedającego.
- Kupujący jest obciążany kosztami dostawy (wysyłki) określonymi w cenniku transportu. Wysokość opłat uzależniona jest od rodzaju transportu oraz sposobu płatności.
§ 4 Płatności
- Na każdy sprzedany towar wystawiamy dowód zakupu (fakturę).
- Płatność za zamówiony towar może nastąpić za pobraniem (przy odbiorze towaru), za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych(Przelewy 24)lub przelewem na konto bankowe sklepu.
§ 5 Zwroty
- Jako firma nie prowadzimy sprzedaży konsumenckiej, dlatego zwroty nie są przyjmowane. Jednakże jednoosobowe firmy zachowują prawa konsumenckie w tej kwestii- jest to możliwe tylko w przypadku, jeżeli zakup nie będzie związany z ich działalnością zawodową. Firmy takie mają prawo zwrotu towaru w przeciągu 14 dni. O chęci zwrotu należy poinformować sprzedawcę pisemnie.
§ 6 Procedura reklamacji
- Produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Czas gwarancji każdego produktu są określone poniżej
- Produkty firmy Axis 24 miesiące
- Produkty firmy Ohaus 24 miesiące
- Produkty firmy Dini ARGEo 24 miesiące
- Wszystkie produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Koszt przesyłki reklamowanego towaru pokrywa Kupujący. Sprzedający zwraca koszt przesyłki reklamowanego towaru niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji na korzyść Kupującego. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni od daty dostarczenia uszkodzonego towaru pod adres firmy. Reklamujący zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą mailową, listową lub telefoniczną (w zależności od wybranego przez reklamującego sposobu poinformowania). Reklamacji nie podlegają: różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, proporcje itp.), uszkodzenia powstałe w efekcie braku lub nieprawidłowej konserwacji, uszkodzenia związane ze zużyciem wynikającym z normalnej eksploatacji. Towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Sprzedający zwróci nabywcy równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu do wyboru inne dostępne w sklepie towary.
§ 7 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest Usługodawca.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji umów sprzedaży, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do klienta oraz, w przypadku zakupów na raty, instytucjom kredytującym zakup. Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Dane są przekazywane dobrowolnie.
§ 8 Postanowienia końcowe
- Spory wynikające ze stosowaniem niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).
- Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu Z zastrzeżeniem iż do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- Data opublikowania regulaminu 31.07.2020.r.