REGULAMIN SPRZEDAŻY PRZY WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA  ODLEGŁOŚĆ ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Prowadzącym sklep www.aniko.pl, jest firma Aniko z siedzibą w Warszawie, ul. Kiwerska 28/4, prowadząca działalność na podstawie jednoosobowej działalności gospodarczej, podlegającej wpisowi do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej wpisany pod numerem NIP: 118-001-77-05 Regon: 010187290 zwany także zamiennie „Usługodawcą”.

Kontakt z usługodawcą można uzyskać:
pod numerami telefonów : +48 22 8699235, +48 604 422 760
korzystając z adresu poczty elektronicznej: handel@aniko.pl

§ 1 Zasady ogólne

  1. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji zamówienia.
  2. Sklep internetowy www.aniko.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
  3. Wszystkie produkty oferowane w sklepie www.aniko.pl są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.


§ 2 Składanie zamówień

  1. Ceny podane na stronach internetowych www.aniko.pl są cenami netto podanymi w złotych polskich (nie zawierają podatku VAT). W podsumowaniu wyświetlają się ceny końcowe brutto (uwzględniające podatek Vat) Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
  2. Zamówienia są przyjmowane są przez stronę internetową lub drogą mailową.
  3. Zamówienia składane poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Zamówienia składane drogą mailową jest możliwe wyłącznie w godzinach podanych na witrynie Sklepu Internetowego.
  4. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adresu, na który Towar ma być wysłany oraz numeru telefonu i adres e-mail.
  5. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Kupującym. Jeśli kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
  6. Kupujący wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.
  7. W trakcie składania Zamówienia, Kupujący może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
  8. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
  9. Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą przyjęcie zamówienia.
  10. Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem lub momentem dokonania zamówienia w przypadku płatności kartą lub wyborem opcji „za pobraniem”.


§ 3 Koszty i termin wysyłki

  1. Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia albo drogą mailową. Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
  2. Towar jest dostarczany za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich DHL, DPD, UPS W niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie sprzedającego.
  3. Kupujący jest obciążany kosztami dostawy (wysyłki) określonymi w cenniku transportu. Wysokość opłat uzależniona jest od rodzaju transportu oraz sposobu płatności. 



§ 4 Płatności

  1. Na każdy sprzedany towar wystawiamy dowód zakupu (fakturę).
  2. Płatność za zamówiony towar może nastąpić za pobraniem (przy odbiorze towaru), za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych(Przelewy 24)lub przelewem na konto bankowe sklepu.



§ 5 Zwroty

  1. Jako firma nie prowadzimy sprzedaży konsumenckiej, dlatego zwroty nie są przyjmowane. Jednakże jednoosobowe firmy zachowują prawa konsumenckie w tej kwestii- jest to możliwe tylko w przypadku, jeżeli zakup nie będzie związany z ich działalnością zawodową. Firmy takie mają prawo zwrotu towaru w przeciągu 14 dni. O chęci zwrotu należy poinformować sprzedawcę pisemnie.

§ 6 Procedura reklamacji

  1. Produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Czas gwarancji każdego produktu są określone poniżej
  • Produkty firmy Axis 24 miesiące
  • Produkty firmy Ohaus 24 miesiące
  • Produkty firmy Dini ARGEo 24 miesiące

  • Wszystkie produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Koszt przesyłki reklamowanego towaru pokrywa Kupujący. Sprzedający zwraca koszt przesyłki reklamowanego towaru niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji na korzyść Kupującego. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 30 dni od daty dostarczenia uszkodzonego towaru pod adres firmy. Reklamujący zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji drogą mailową, listową lub telefoniczną (w zależności od wybranego przez reklamującego sposobu poinformowania). Reklamacji nie podlegają: różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, proporcje itp.), uszkodzenia powstałe w efekcie braku lub nieprawidłowej konserwacji, uszkodzenia związane ze zużyciem wynikającym z normalnej eksploatacji. Towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Sprzedający zwróci nabywcy równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu do wyboru inne dostępne w sklepie towary.


§ 7 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych

  1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest Usługodawca.
  2. Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji umów sprzedaży, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do klienta oraz, w przypadku zakupów na raty, instytucjom kredytującym zakup. Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Dane są przekazywane dobrowolnie.


§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Spory wynikające ze stosowaniem niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu Z zastrzeżeniem iż do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
  3. Data opublikowania regulaminu 31.07.2020.r.